Przejdź do treści

Szkoła podstawowa nr 318 im. J.CH.Andersena

Szkoła Podstawowa
z Oddziałami Integracyjnymi nr 318 w Warszawie
im. J.CH.Andersena

Zasady obowiązujące w świetlicy

Procedury obowiązujące w świetlicy szkolnej

Szkoły Podstawowej  z Oddziałami Integracyjnymi nr 318

 

Procedury stworzono w celu zapewnienia bezpieczeństwa dzieciom  przebywającym w świetlicy szkolnej. Rodzice /prawni opiekunowie dzieci uczęszczających do świetlicy zobowiązani są do zapoznania się z poniższymi procedurami.

 

 

PROCEDURY OBOWIĄZUJĄCE W ŚWIETLICY

 

I. Procedury postępowania w przypadku występującej wśród uczniów świetlicy agresji słownej:

Wychowawca podejmuje następujące działania wychowawcze wobec ucznia stosującego agresję słowną:

·     Wychowawca świetlicy każdorazowo interweniuje, upominając ucznia o obowiązku przestrzegania przyjętych zasad świetlicowych oraz przypomina o możliwości użycia w tej sytuacji zwrotów grzecznościowych w stosunku do innych uczniów.

·     W przypadku powtarzającej się agresji słownej wychowawca informuje rodziców i wychowawcę klasy o negatywnym zachowaniu ucznia wpisując informację do dzienniczka i w dzienniku elektronicznym.

 

II. Procedury postępowania w przypadku występującej wśród uczniów świetlicy agresji  fizycznej:

Wychowawca podejmuje następujące działania wychowawcze wobec ucznia stosującego   agresję fizyczną:

·     Wychowawca zobowiązany jest w pierwszej kolejności (bezpośrednio po zgłoszonej sytuacji) do podjęcia interwencji przez zespół wychowawców świetlicy – izoluje uczestników zajścia. Przeprowadza rozmowę z uczniami biorącymi udział w incydencie w celu wyjaśnienia danej sytuacji. Wychowawca postępuje zgodnie z przyjętymi w świetlicy zasadami (uczeń stosujący agresję fizyczną zostaje odizolowany od zabawy na czas 15 minut – jest poproszony na „krzesełko przemyśleń”).

·     Uczeń zachęcany jest do rozmowy z poszkodowanym i do przeprosin.

·     W przypadku braku skuteczności podjętych działań, wychowawca świetlicy powiadamia wychowawcę klasy oraz sporządza notatkę w dzienniczku ucznia i powiadamia rodziców.

·     W przypadku występowania agresji fizycznej – zagrażającej bezpieczeństwu innych dzieci, wychowawca świetlicy zobowiązany jest do interwencji – izolacji uczestnika zajścia, przeprowadza z nim rozmowę oraz powiadamia wychowawcę klasy i rodziców o zdarzeniu. Wychowawca świetlicy wpisuje informację do dzienniczka i do dziennika elektronicznego.

·     W razie konieczności, wychowawca świetlicy powiadamia dyrektora szkoły oraz pedagoga /psychologa szkolnego w celu przeprowadzenia ewentualnych działań wychowawczych   i profilaktycznych.

 

III. Procedura postępowania w przypadku niszczenia mienia innych uczniów oraz rzeczy świetlicowych:

·      Wychowawca świetlicy powiadamia o zdarzeniu dyrektora szkoły, rodziców i wychowawcę klasy. Sporządza także notatkę służbową w zeszycie informacji o uczniach.

·      W dalszej kolejności nauczyciel świetlicy postępuje zgodnie ze szkolną procedurą postępowania w przypadku niszczenia mienia szkolnego i prywatnego na terenie szkoły.

·      Rodzice ponoszą odpowiedzialność materialną i zobowiązani są do naprawienia wyrządzonej szkody.

 

IV. Procedura postępowania w przypadku kradzieży:

·     Gdy ma miejsce kradzież wśród uczniów na terenie świetlicy wychowawca przeprowadza rozmowę z poszkodowanym oraz wychowankami świetlicy w celu wyjaśnienia zajścia i sporządza notatkę służbową w zeszycie informacji o uczniach.

·     Wychowawca świetlicy informuje o zajściu dyrektora szkoły, wychowawcę klasy, rodziców oraz pedagoga/psychologa szkolnego.

·     Wychowawcy świetlicy nie ponoszą odpowiedzialności za pozostawianie w świetlicy  drogich przedmiotów, zabawek, telefonów komórkowych lub innych urządzeń elektronicznych.

 

Całoroczne zachowanie uczniów w czasie pobytu w świetlicy będzie miało wpływ na ocenę śródroczną oraz końcoworoczną z zachowania.

Skip to content