Przejdź do treści

Szkoła podstawowa nr 318 im. J.CH.Andersena

Działania

Książki ze szkolnej biblioteki są wykorzystywane również podczas zajęć integracji sensorycznej. Uczniowie podczas aktywności ruchowych doskonalą koncentrację uwagi i stabilność pola widzenia. Sprzyjają temu książeczki przeznaczone do nauki czytania, które polecają się młodym czytelnikom w szkolnej bibliotece.

mgr. Monika Marchwińska Różańska

Zajęcia czytelnicze

24 i 31 października oraz 7 listopada 2024 r. podczas zajęć czytelniczych nauczyciel bibliotekarz przeczytał dzieciom z oddziału przedszkolnego książkę Ewy Chotomskiej „Niebieski dywanik”, zakupioną do biblioteki szkolnej ze środków z „Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0”.Mali słuchacze dowiedzieli się, że jej bohaterem jest pięcioletni Jaś, który w swoim pokoju ma niebieski dywanik, że wyjeżdża, np. do cioci Krysi i na wakacje do Bułgarii. Z zainteresowaniem słuchali także pojawiających się w tekście ciekawostek dotyczących, np. tęczy, koloru wody w morzu oraz zastosowania chabrów w ziołolecznictwie i w kosmetyce. 

Małgorzata Urban

Wieczorek literacki

14 listopada 2024 r. odbył wieczorek literacki. Nauczyciel bibliotekarz przeczytał dzieciom z oddziału przedszkolnego książkę Beaty Ostrowickiej pod tytułem „Miś z długim ogonkiem”, zakupioną do biblioteki szkolnej ze środków z „Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0”.Dzieci z wielkim zainteresowaniem słuchały, jakie maskotki w swoim pokoju miała Agatka, co znalazła w kartonowym pudle u babci, czym bohaterka bawiła się z wnuczkiem sąsiadki babci uczęszczającym do przedszkola i którego dała mu pluszaka. Z uwagą także oglądały piękne, kolorowe ilustracje.

Potem wszyscy obecni wzięli udział w quizie dotyczącym poznanej książki. Ci, którzy udzielili prawidłowych odpowiedzi, otrzymali nagrody książkowe.

Na zakończenie spotkania nauczyciel bibliotekarz podziękował dzieciom za uważne słuchanie tekstu i za aktywny udział w zajęciach.

Małgorzata Urban

 WYKORZYSTANIE TEKSTÓW LITERACKICH NA ZAJĘCIACH LOGOPEDYCZNYCH

W ramach „ Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0” , który jest realizowany przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego w naszej szkole na wybranych zajęciach logopedycznych  w jesiennych  miesiącach : październiku i listopadzie czytano z uczniami z oddziału przedszkolnego książki ze szkolnej biblioteki, polecone przez panią Małgorzatę Urban.

Dzieci okazały się wdzięcznymi słuchaczami i w skupieniu, z uwagą i ciekawością wysłuchały opowieści o tacie-strażaku i jego pracy, przygodach Króliczków i Kury Krystyny, poznawaniu świata przez Kotka Kiciusia. opisane przez panie Małgorzatę Strzałkowską, Annę Bator i Justynę Bednarek.

Chętnie powtarzały wyrazy dźwiękonaśladowcze występujące w tekstach, różnicowały głoski dźwięczne i bezdźwięczne, powtarzały trudne wyrazy za terapeutą, głoskowały je, zapoznawały się z nowym słownictwem i pytały o jego znaczenie.

                                                                                               Joanna Rosłaniec- logopeda

Skip to content